woensdag 25 maart 2020

Tips om deze saaie dagen thuis door te komen!

Hoi, it's me again ;). Vandaag ga ik jullie een aantal tips geven om deze saaie dagen thuis toch goed te kunnen overleven. ik denk wel dat ieder van ons zich op een bepaald moment verveeld. Met mijn tips worden deze tijden veel leuker.

1. Ga buiten wandelen. Maak tijd om de natuur te ontdekken, wel alleen maar in je eigen buurt! je kan plaatsen ontdekken die je nooit eerder hebt gezien. Wandelen of fietsen is ook goed voor de gezondheid en met het goede weer is het zeker aangenaam.

2. Maak tijd voor jezelf. Kom deze periode eens tot rust en vermijd alle stress. Neem een warm bad of douche, kijk je favoriete serie of film, je kan ook in de tuin je favoriete boek eens lezen. Zorg dat je voldoende ontspannen bent, deze periode is al stressvol genoeg.

3. Maak tijd voor je gezin. Nu we allemaal thuis zitten kunnen we evengoed tijd met elkaar besteden. Speel een gezelschapsspel of voetbal in de tuin. Het is goed om eens tijd te maken voor de mensen in ons gezin, zo maken we nog eens duidelijk dat we elkaar graag zien.

4. facetime met familie of vrienden die je niet kan zien. Het is leuk om eens te bellen naar de mensen die je heel hard mist, en elkaar op die manier zien en horen is mooi meegenomen. Zo kunnen we elkaar ook niet ziek maken en blijven we op een veilige afstand.

5. Speel met je huisdier (als je die hebt). Je huisdier verdient nu de nodige aandacht, ga er eens mee wandelen of speel samen buiten. Je dier zal dit zeker leuk vinden want in het normale leven hebben we hier minder tijd voor.

6. Ruim je kamer en kleerkast op en verkoop je oude kledij online. Ruim je kamer eens goed op, als je je kleerkast uitruimt zal je zeker kledij vinden die je niet meer draagt. Verkoop die dan online voor een spotprijsje, je hebt hier de app Vinted voor. Zo ben je van je oude kledij verlost en verdien je nog een centje bij.

7. Probeer verschillende gerechten uit. Maak dingen die je lekker vind en probeer nieuwe dingen uit van andere landen, het kan heel ontspannend zijn om eens nieuwe dingen te maken.

8. Leer een nieuwe taal. Het kan heel leuk zijn om de taal te leren die je al altijd wilde kunnen, nu is het zeker het moment om het te leren. Na deze periode kan je je vrienden verrassen met de woordjes die je hebt geleerd.

9. Druk kleurplaten af en kleur ze in. Wanneer ik me erg verveel druk ik soms kleurplaten af van het internet, dit kan heel leuk zijn en daardoor gaat de tijd soms ook sneller. ik neem altijd kleurplaten waar er veel werk in kruipt, zo ben ik lang bezig.

10. Vergeet ook niet je lessen bij te houden en in te studeren. Het is een moeilijke periode maar we mogen school niet vergeten, probeer iedere dag iets te doen. Zo komt het zeker inorde.

Ik hoop dat jullie verder kunnen met mijn tips en jullie niet meer zullen vervelen.
Tot snel!

Liefs Chiara x 

2 opmerkingen:

  1. Hey :)

    Leuk idee van de kleurplaten, zo ver had ik nog niet gedacht.

    Groetjes Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Chiara, leuke blog én leuke tips. Ook bij STUVO vind je aantal tips: https://stuvoloods.be/kortrijk/stuvo-tijdens-de-lockdown. Hou je goed, groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen